Get the Flash Player to see this player.

Ghid de calatorie

Planificarea unei călătorii în străinătate presupune, în primul rând, o informare corectă asupra condițiilor de intrare și regimul de ședere din țara de destinație.

Fie că vorbim de condițiile privind traficul auto, legislația vamală, utilizarea cărților de credit, sau regimul de călătorie al animalelor de companie, cetățenii români trebuie să tină cont de faptul că există anumite particularități naționale care trebuie respectate în funcție de țara în care se efectuează deplasarea.

CONDIȚII DE CĂLĂTORIE

Pentru efectuarea unei călătorii în afara României, la frontieră este obligatorie deținerea unui pașaport sau cărți de identitate valabile minim 6 luni.

ASIGURAȚI-VA

Asigurarea medicală de călătorie este opțională, însă IFA TRAVEL va recomanda sa încheiați una. De asemena este recomandata (dar nu obligatorie) și asigurarea Storno, care acoperă penalitățile pe care ar trebui sa le suporte turistul în cazul în care renunță la călătorie în situația (nu o boala cronica), primirii unei citații, concedierii, în caz de accident etc.

Verificați împreună cu medicul dumneavoastră ce vaccinuri trebuie să faceți și/sau ce alte măsuri sanitare sunt necesare pentru a nu întâmpina dificultăți medicale în țara de destinație sau în țările de tranzit.

Pentru informații cu privire la tipurile de vaccinuri care trebuie efectuate, vă recomandăm să vă adresați Institutului de Sănătate publică București - Centrul pentru prevenirea și controlul bolilor transmisibile.

Dacă urmați un tratament, luați cu dumneavoastră suficiente medicamente, în ambalajul original, precum şi reţeta prescrisă de medic.

Verificați dacă în țara în care vă veți deplasa sunt interzise anumite medicamente.

CĂLĂTORIA CU AUTOTURISMUL

Încheiați o asigurare auto care să acopere inclusiv eventualele accidente rutiere din străinătate!

In cazul în care va deplasați cu mașina personala veți avea nevoie de Cartea Verde. Dacă aveți mașina cumpărată în leasing vă trebuie un formular de la firma de leasing. Turistul se face direct răspunzător pentru consecințele ce decurg din nerespectarea condițiilor vamale și a condițiilor impuse la frontierele tarilor în care călătorește.

Asigurați-vă că deținerea și respectiv folosirea dispozitivelor anti-radar și de detectare radar nu sunt interzise în țara în care vă deplasați și nici în țările de tranzit!

Informați-vă asupra regulilor de circulație și a valabilității permisului de conducere din țara de destinație. În anumite țări aveți nevoie de un permis de conducere internațional.

CONDIȚII DE CĂLĂTORIE MINORI

Pentru a putea ieși din țară, copiii sub 18 ani trebuie să îndeplinească următoarele condiții: să călătorească cu cel puțin un adult însoțitor, să aibă asupra lor acordul ambilor părinți (sau al părintelui care nu-i însoțește), legalizat la notariat; adultul care îi însoțește, în cazul în care nu este unul dintre părinți, trebuie să aibă cazier judiciar pe care să îl prezinte la frontieră.

Reducerile pentru copii sunt valabile numai în cazul în care aceștia sunt cazați în camera cu doi adulți și se acorda copiilor care nu au împlinit specificate pana la data plecării.

CLASIFICAREA UNITĂȚILOR TURISTICE

Clasificarea unităților turistice este cea oficiala, atribuita de autoritățile de resort din țara respectiva. Ea nu corespunde întotdeauna cu clasificarea unităților turistice din Romania.
Clasificarea unităților turistice poate sa varieze și în interiorul aceleiași tari, unele hoteluri putând avea anumite facilități pe care altele nu le au. De exemplu, facilitățile minime pentru un hotel de 3 stele nu includ neapărat dotarea camerelor cu aer condiționat, televizor, frigider sau minibar, unele dintre aceste facilități putând sa lipsească.
In cazul vilelor, apartamentelor, studiourilor, în general a serviciilor de cazare self catering (regim de autogospodărire), facilitățile acestora diferă de hoteluri (în general dotarea camerelor nu include săpun, prosoape, hârtie igienica).In cazul cazărilor pe ferry-boat, cabinele au de regula paturi suprapuse și nu au întotdeauna în dotare grup sanitar propriu, acesta fiind comun pentru mai multe cabine.

PRELUAREA ȘI ELIBERAREA CAMERELOR

In general camerele se preiau la ora 14.00 (pentru litoral, la ora 18) și se eliberează la ora 12.00. La unele hoteluri, în limita disponibilității, camerele pot fi păstrate după ora oficiala a eliberării, contra unui supliment care va fi achitat de către client la recepția hotelului.La eliberarea camerelor turiștii au obligația sa verifice și sa achite notele de plata pentru serviciile consumate (minibar etc.). Daunele produse unității turistice cad în responsabilitatea celui care le-a generat.

TIPURI ȘI FACILITĂȚI CAMERE

In fiecare camera se poate caza un număr de turiști corespunzător tipului camerei (de ex. într-o camera single se va caza o singura persoana, într-o camera dubla 2 persoane s.a.m.d.). In general, tariful pentru cazarea în camera single este mai mare (circa 80% din tariful camerei duble) decât tariful pentru cazarea în camera dubla. Camerele duble pot avea 2 paturi (twin), pat matrimonial (french bed) sau canapea extensibila, în cazul unor pensiuni. Camerele se aloca direct la recepția unității de cazare, agenția nu are obligația alocării unui anumit tip de camere la hotelurile unde s-a făcut rezervarea, decât dacă acest lucru a fost în mod clar precizat în contractul turistic (în general, pentru camerele cu aer condiționat, cu vedere la mare, cu mai multe facilități etc. se plătește un supliment).

PIERDEREA BAGAJELOR, OBIECTELOR PERSONALE SAU ACTELOR

Răspunderea privind pierderea, furtul, deteriorarea bagajelor, a obiectelor personale sau a actelor de călătorie este în sarcina turiștilor. Cele mai multe hoteluri pun la dispoziția turiștilor seifuri pentru păstrarea pașapoartelor, a banilor sau a lucrurilor de valoare. Este recomandat sa le folosiți. In cazul pierderii bagajelor sau a furtului din bagaje pe durata transportului cu avionul, turistul își va adresa plângerea direct companiei aeriene.Turistul se face direct răspunzător pentru consecințele ce decurg din pierderea actelor de identitate sau a documentelor de călătorie.

MESE

Micul dejun variază de la o țara la alta, putând fi gen bufet, continental, american, englezesc etc. De regula, italienii și francezii nu pun accent deosebit pe micul dejun.

Este interzis sa se scoată mâncare sau băutură din restaurante sau sa se aducă mâncare sau băutură în restaurante pentru consum. Restaurantele sunt clasificate conform regulilor din țara respectiva. Cinele festive (de Crăciun, Revelion, Paste etc.) se desfășoară conform tradițiilor din tarile respective, acestea putând sa nu corespunda din punct de vedere al imaginii, cantității sau calității cu cele din Romania. Fiecare țară are cutume și percepții diferite asupra acestor evenimente care pot sa nu corespunda întotdeauna cu așteptările turiștilor străini. In general, preturile care se percep pentru cinele festive nu se referă exclusiv la contravaloarea meselor respective, ci sunt preturi conjuncturale care acoperă și asa numita “taxa pe eveniment”.

TRANSPORT

Transportul se asigura cu autocare și companii aeriene licențiate. In cazul transportului cu autocarul, se fac opriri regulat. Toaletele din autocare nu se folosesc iar fumatul în autocare este interzis. Ocuparea locurilor în autocar, se face în funcție de data înscrierii. In cazul solicitării pentru bilete de avion, oferta este valabila in momentul solicitarii. Alocarea locurilor in cazul transportului cu avionul se face la birourile de check in, sau prin check-in on-line. Taxele de aeroport și securitate pot fi modificate de către companiile de zbor fără înștiințare prealabila, agenția va informa turiștii despre aceste modificări. In aceasta situație, agenția își rezerva dreptul de a modifica suma aferenta taxelor de aeroport și securitate.
Fiecare companie aeriana impune o greutate maxima admisa a bagajelor pentru cala. Excedentul de bagaje se monitorizează strict (atât la plecare, cât și la retur) și se taxează suplimentar.

GHIZI

Conform legilor internaționale, doar ghizii locali au dreptul sa ofere servicii în interiorul muzeelor, monumentelor, așezămintelor de cult etc. Astfel, ghizii romani vor oferi explicații turiștilor doar în afara obiectivelor turistice, ghidajul cu ghizi autorizatu locali, acolo unde nu sunt prevăzuți în program, putând fi posibil doar dacă grupul de turiști consimte la angajarea acestora, urmând ca ghidul roman sa efectueze traducerea.Vizitarea muzeelor, datorita intereselor și gusturilor diferite ale turiștilor, se face individual, cu stabilirea în prealabil de către ghid a locului și orei de întâlnire cu grupul. Anumite obiective turistice incluse in program pot sa-și modifice orarul de vizitare fără înștiințare prealabila, în acest sens, agenția nu poate fi făcută răspunzătoare.

BACȘIȘ

In tarile arabe sau asiatice, bacșișurile reprezinta o importanta sursa de venit pentru multe categorii de oameni (șoferi, hamali, ghizi etc.). Acestea se plătesc la fata locului, acolo unde nu sunt incluse în prețul programului turistic, sau odată cu achitarea întregului pachet de servicii, direct la agenție.

RECLAMAȚII

In cazul existentei unor reclamații referitoare la prestarea serviciilor turistice, reclamațiile se vor depune în scris la unitatea prestatoare în timpul efectuării sejurului, însă se va notifica și agenția de turism sau reprezentantul acesteia.

Cele mai bune oferte

Oferta Croaziere 2015 - 2016
de la 199€

Croaziera intre 3 - 40 de nopti
Caraibe, Mediterana, Alaska
All Inclusive

Senior Voyage 2014 - 2015, Lisabona
de la 385 €

Transport cu avionul
Transfer
Demipensiune


Vacanta ta in Rate fara Dobanda!

Card de cumpărături Raiffeisen

Parada Florilor - Amsterdam
de la 395€

Transport cu avionul
4 nopti cazare
Transferuri
Insotitor roman